och vinnaren är

Mitt bidrag till årets skämt: Jag slutade jobba kl. 04 (alltså för femtio minuter sedan cirkus?). Jag kom hem nu. Jag sitter här vid datan. Har sjukt ont i benen. Ska vara hundvakt klockan 9, detvillsäga om 4 timmar. Jag börjar jobba igen klockan 12.00. Alltså fortfarande på samma dag, om 7 timmar. Hur sorgligt?

Och jag kan inte sluta chockas varje dag över hur olika människor är. Hur vissa kan vara så genomgående bittra och hatiska mot allt, och försöka förklara för mig hur dum i huvudet jag är som kan sälja en 33 cl colaburk för 16 enkronor. Som att jag inte fattar det själv? Och hur sinnessjukt befriad från alla sorts hjärnceller i hela världen får man som gäst vara om man tror att jag som står där i min sketna keps och rutiga lök-skjorta har bestämt detta och att det därmed är OKEJ att slänga skit på mig? Bara för att det är jag som tvingas meddela den tragiska nyheten om att våran kuckelimuckmedicin till cola är under ombyggnad och att vi istället kan erbjuda en RIKTIG COLA? Dock 7 cl mindre sockermassa.
Samtidigt som vissa är hur glada som helst och låter mig behålla deras växel som är en piss i havet i jämförelse med en 16-kronors cola?

Godmorgon

Kommentarer
Postat av: Nattkatt

jag hatar att jobba med service. folk är idioter! det är ute med mänskligheten.

2009-10-23 @ 12:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0