solveckan tog slut, för fort som alltid

Häromdagen tittade jag ut och såg en strand och blev jobbigt men bäst bländad av solen, gick och åt lunch på Tom Brown och svetten rann som en galen kannibal i pannan. Nu tittar jag ut och ser istället överdrivet många gula löv, blöt asfalt och en grå himmel. Inte lika roligt kanske. Men jag får inte glömma att jag gillar hösten, så om det hade varit sol istället för grått hade jag glatt virat runt mig en filt-stor halsduk och gått en milslång promenad.
Men mallisveckan var bäst och jag önskar att jag kunde tagit med mig den hem ändå och låta den fortsätta, bara lite till.


Nu väntar istället min väska på att bli uppackad. Efter bulgarien tog det mig tusen långa veckor innan resväskan blev helt uppackad, och det lär väl bli samma sak nu. Men mamma lär inte sluta tjata den här gången. Jag ska ju trots allt packa igen om mindre än två månader, hi hi! Nu väntar gossip girl och sen hemmafika med min sovande nattkompanjon som jag saknat denna vecki.

Igår hade jag turen att få träffa fyra hjärtan nästan på dirren när jag kom hem. Fotbollen blev till ett stort skämt och det orkas inte ens tänkas på. Pinsamt? Faktum är nog att svenska landslaget är rätt överskattad för det mesta, även om vi kan va bästi hästi vi också ibland.


Kommentarer
Postat av: lytt

blaaaaaaaaa va härligt!!!!!!

hoppas du hade en dunderbajshärlig vecka o blev bajsbrun också. ccccc yaaaaaaaa soooooooon baby!

2009-10-14 @ 10:21:53
URL: http://ingothenburg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0