katt åt linjal - blev mätt

Min lista på nio saker att göra har nu utvecklats till FJORTON saker. Och jag kommer hela tiden på nya saker jag måste göra. Inte hinner jag göra något av det som måste göras heller för jag spenderar den mesta av min tid till att packa burgare åt otacksamma kunder. Idag kom det in en idiotkärring som jag ville slå in pannbenet på. Så jäkla hårt ville jag slå. Hon ballar ur på en av oss i kassan som råkade trycka på fel knapp på kassan och ta betalt för fel sak. "Huuuur kan man göra fel???" säger kärringen då... JA HUR FAN KAN MAN RÅKA GÖRA FEL? HUR KAN EN MÄNNISKA RÅKA GÖRA LITE FEL MED SITT MÄNSKLIGA FINGER? Det är inte bara vad kärringen säger utan hela ansiktet och kroppspråket som jag bara spyr över. Spyr så sjukt mycket. Sur gammal galla och hela veckans matintag spyr jag över henne. Förnedringen och noll förståelse för någon annan än sitt bittra jag. Fy fan säger jag. Ät skit och dö. Dö dö dö. Jag blir helt förvånad över hur människor beter sig och kan inte smälta hur vidriga många är. Vad är det för fel på människor som tror att donken-arbetare är robotar? Som kommer fram till luckan och är allmänt äckliga och säger "nästa gång ska jag åka till en riktig restaurang... det tar ju lika lång tid"... JA MEN GÖR DET DÅ FÖR I HELVETE!! Kom aldrig tillbaka.

Nu har jag slut av ilska i kroppen och svordommarna är slut dom också. Egentligen är jag inte speciellt arg för jag är så van och trött på bittra människor som är hungriga. Nu för tiden skrattar jag mest och tappar talförmågan. Till följd utav detta scenario har jag nu bestämt mig för att bli världens gladaste och tacksamaste människa. Jag tror att det lönar sig i slutändan. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0