pappas dag

Min papi lever livet ute på landet och man vet knappt vart han är när man är där för att han alltid är ute och gör något aktivt eller pysslar med något i skogen, på huset, med båten, bilen, cykeln, moppen, fågelholken, carporten, träden, buskarna, (inte blommorna), gräsmattan, snön, hugger ved... ja ni förstår. Papi trivs helt enkelt inte lika bra i stan och tycker inte att det finns så mycket att göra här, därför blir det många timmar i soffan framför TVn, när han inte jobbar. Och varje dag frågar han mig samma sak: "Har du någon karamell?", mest för att det blir långtråkigt att ligga där utan att äta något efter ett tag, tror jag. Jag är likadan. Äta är ju roligt. Därför mina vänner så slog jag på stort igår och köpte hur mycket karameller av alla möjliga slag som bara möjligt och slog in dom i ett fint paket :-D & därmed är vårat köksbord nu blott ett karamellbord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0