En vecka senare & Valborg

Man skulle kunna tro att min blogg dog och det gjorde den ju lite nu i en vecka faktiskt. Eller mer än så. Tio dagar. Hur tänkte jag kan man fråga sig? Men det lär man ju aldrig få svar på.. 
Den här veckan började iallafall med två bästbästbästa lediga uteserveringsdagar i solen som stekte sönder. Jag satt mest och tänkte att åh vad livet är bra och vilka vackra vänner jag har att uteservera mig med. I onsdags var det exakt prick på dagen och sekunden ett år sedan vi hade vår skiva, och reunion var planen. Det blev middag iallafall, med hälften av klassen. Planen var också att jag skulle hem efter middagen, men det råkade bli de ena och sen det andra och sen lite Solidaritet. Verkligheten var iallafall tvungen att vara jobbig och komma tillbaka, så nu har jag jobbat i tre dagar vilket känns som minst fjorton dagar och jag är helt D-Ö-D och F-Ö-R-K-Y-L-D. Lagomt fräsht när man jobbar med mat.

Och idag är det valborg och jag vill också ha mösspåtagning igen (om det hade varit soligt..) Men jag har iallafall storhandlat flaskor av allt möjligt, skapat skavsår i händerna och insett att jag kanske ska stanna hemma ikväll och bli frisk till imorgon då det vankas andra bullar. Men fan, man vet aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0